neděle 30. dubna 2017

Práskni na sebe něco! | Knižní #přiznání

Tentokrát z knižního soudku... Sepsala jsem 25 svých malých knižních #přiznání. Nemá to moc hlavu a patu, prostě jsem to chrlila, jak mi to přišlo pod prsty. Asi bych jich vymyslela i víc, ale tak aspoň bude materiál na příště. Jak to máte s knížkami vy?
  • Babičku jsem poprvé četla až na vysoké. Líbila se mi.
  • Knihy mého srdce - Nícení, Na cestě, Sofiin svět, Žert, Svět podle Garpa, Rozmarné léto, Pěna dní, Racek, Tulák po hvězdách.
  • Harryho Pottera většinou mezi své nejoblíbenější knihy nezařazuji. Ani nevím proč. Čtu ho totiž stejně pořád dokola a mám ho hned v několika vydáních. Začala jsem ho číst asi v osmi letech.
  • Nejlepší kniha, kterou jsem četla, je Mistr a Markétka.
  • Mám ráda současnou českou literaturu a taky tu z 19. století.
  • Young adult jsem začala číst až kolem devatenácti... Asi to bylo prostě moc pozdě.
  • Moji spisovatelští miláčci a superhrdinové - Boris Vian, Vladislav Vančura, Chuck Palahniuk, Ruta Sepetys, Emil Hakl, Jan Němec, Jiří Orten, Arnošt Lustig, Ivana Myšková, Jostein Gaarder.

  • Mám velmi ráda Ludvíka Vaculíka a jeho knihy, i když jim většinou moc nerozumím.
  • Knihy Milana Kundery jsou fajn, ale těžko se ignoruje jeho ego promítané do vypravěče.
  • Knihy Haruki Murakamiho pro mě bývaly modlou, ale fakt je, že se prostě opakuje a i když je to furt hezký, čtu ho spíš ze setrvačnosti.
  • Poezii mě naučil mít rád Jiří Orten. Ale už před ním se mi líbily verše Villona či Krchovského.
  • Studovat český jazyk a literaturu jsem šla s tím, že nemám ráda českou literaturu.
  • Rozmarné léto jsem četla asi sedmkrát. A odmaturovala jsem z něj.
  • Franze Kafku mi zkazil volitelný seminář v prváku.
  • Nejintenzivnější čtení pro mě byla Sestra od Jáchyma Topola. Ale bylo to krásný utrpení a jednou si ho dám znovu.
  • Vůbec mi nevadí, když nemám v knihovně pohromadě knihy od jednoho autora
  • Knihy si často kupuju až poté, co si je přečtu... A pak už je znovu nikdy nepřečtu.
  • Píšu do knih a ohýbám jim rohy.
  • Mám raději brožky než pevné vazby.
  • Nemám ráda Michala Viewegha. A k tomuto zjištění jsem došla po pouhých dvou jeho přečtených knihách.
  • Mé jméno je v tiráži čtyř knih.
  • Mám raději knížky pro děti než knížky pro dospívající.
  • Jsem registrovaná ve čtyřech knihovnách. A do všech chodím.
  • Moje první přečtená knížka byla Anička a básnička od Eduarda Petišky. A číst jsem se naučila na leporelu Krtek a zajíc.
  • Filmy podle knížek? Často srovnatelně dobré, někdy dokonce lepší. A nevadí mi, když má knížka filmovou obálku (jen musí být hezká, třeba Hvězdy nám nepřály, Papírová města, Pěna dní, Marťan...)


6 komentářů:

  1. Babičku jsem nikdy nečetla, nepráskneš to na mě? :D Jinak skvělý seznam, Kafku mi taky zkazili na vysoký, pro Rozmarné léto mám velkou slabost a brožky jsou mnohem lepší než pevný vazby!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neprásknu, to souvisí s mým "pravidlem bookoholica" :D Každý ať čte, co sám uzná za vhodné... A nějaký obecný přehled je fajn, ale rozhodně nestojí na Babičce, já zas pořád ještě nečetla Werthera! :D

      Vymazat
  2. Bezva přiznání! :)
    Babička se prý má číst až v dospělosti. Mně se nicméně líbila už ve třinácti, ale já jsem divná. :D
    Víš, že já taky začínala na Petiškovi? :)

    Neplecha ukončena! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, mně to babička taky říkala, že Babičku docenila pořádně až v důchodu. Já jsem ráda, že jsem se k ní dostala až teď, dřív by mě nebavila, to jsem si jistá :)

      Vymazat
  3. Já jsem babičku četla asi v šestý třídě, to se mi moc nelíbila, možná bych jí měla dát šanci teď, když už jsemo něco starší :D
    Mě osobně trošku vadí, když je na knížní obálce motiv z filmu, tak nějak mi to kazí představivost.
    Super originální článek! :))

    ReadLoveEat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to kromě věku i o tom, jestli to číst musíš anebo chceš. Já nechtěla a až na VŠ jsem byla rozhodnutá, že se do ní pustím (i když pořád s předsudky)... :) Takže to klidně zkus, ale jestli se ti už znovu nechce, nikdo ti za to hlavu neutrhne! :))

      Co se představivosti týče... No, já tyhle věci až tolik nežeru, no :)

      A díky!

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!