čtvrtek 13. října 2016

Na kafi s Rutou Sepetys

Když jsem četla V šedých tónech, zamilovala jsem se. Když jsem četla Potrhaná křídla, zamilovala jsem se podruhé. Když jsem četla Sůl moře, zamilovala jsem se potřetí. A plakala jsem. Od chvíle, kdy se zrušila plánovaná návštěva Ruty Sepetysové (kolem roku 2014, myslím), snad neminulo setkání s kubulíny, kdy bych nenadhodila něco v tom smyslu: "Co ta Ruta?" nebo "Nechcete třeba přivézt Rutu?" No a letos se konečně poštěstilo, Ruta přijede na Humbook. A co víc! Pro bloggery CooBoo se připravilo speciální setkání, kafe s Rutou Sepetys!

(fotku jsem si půjčila z Twitteru od Ruty)

Den D, 13. 10. 2016. Narozeniny Helči. Osm dní po mých narozeninách (takže ten nejlepší dárek, co mi CooBoo mohlo dát).

Ve škole jsem skončila ve dvě, po lekci znakového jazyka. Potom jsem měla zhruba hodinu a půl čas, než se sejdeme... Takže jsem si stačila vyřídit stížnost na výplatu a koupit tátovi tři šíleně těžké komentáře k zákonu.

Místo konání: Café Louvre. Aneb velmi nepřehledná a velmi hlučná kavárna. A taky dost fancy.

Postupně jsme se sešli kolem půl čtvrté. Nejdřív já s Hankou a Anežkou, potom přišli Michal s Bárou a Helčou, Madeleine a GiraffeAndy... A nakonec i Klára a Terezka. Stihly jsme vypít všechny horké čokolády, bezové limonády a různá kafíčka a taky sníst většinu koláčů, čekání bylo nekonečné... A nakonec byla tu! Ruta Sepetys se svým dvorním překladatelem Petrem Eliášem v zádech!

Bylo to famózní. Nejdřív jsme se představily (na některé se teda nedostalo, díky holky, že jste mě přeskočily! :D ) a pak jsme většinu času fascinovaně poslouchaly Rutino vyprávění o tom, jak málem psala odmalička, jak je USA puritánská a jak moc si váží nás, čtenářů (a překladatelů a nakladatelů a vůbec, dávejme na obálky knih jména překladatelů a ne autorů!). Daly jsme jí tip na látku ke zpracování, vyprávění o operaci Anthropoid ji velice zaujalo. Daly jsme jí podepsat všechny naše knížky, vyfotili jsme se s ní a najednou byl čas ten tam, Ruta musela na litevskou ambasádu... A i když nás zvala, nemohly jsme s ní.

Ona je opravdu úžasná. Milá, pozitivní, skromná a pokorná. Poslouchat jí je skvělé! Vyprávěla nám o tom, jak se jí příčí, že na Soli moře je její jméno tak veliké. Vyprávěla i o tom, proč si vybírá právě taková témata. Nasadila mi brouka do hlavy, u příštího čtení Soli moře budu hledat v Alfredovi víc Hitlera. Společně s ní jsme vychválily Petrovy překlady.


Nakonec jsme ještě (v podstatně skromnějším počtu) zapili Helču a popovídali si o kubulínských knížkách, které v nejbližších dnech vyjdou (a taky o pokračování Skleněného trůnu), a slíbili si, že se uvidíme pozítří na Humbooku.

Ruta už se na vás těší!


Milé CooBoo, děkuju strašně moc za tuhle příležitost, jste skvělí! Mám vás všechny ráda.

4 komentáře:

  1. To musel být opravdu skvělý zážitek a Ruta musí být úžasná, už jen z toho, jak píše, a jak ji popisuješ. Moc se mi líbí spojení knih pro mladé s vážnými tématy, V šedých tónech ve mě doznívá doteď. Jestli máš zájem, tady najdeš moji recenzi na tuto knihu: http://introvertnisvet.blogspot.cz/2016/09/ruta-sepetysova-v-sedych-tonech.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je prostě opravdu skvělá! Skromná, nadšená, milá... Přála bych takový zážitek všem. A s těmi tématy s tebou souhlasím, je moc dobře, že někdo tohle zpřístupňuje i pro dospívající čtenáře :)

      Vymazat
  2. Už jsem ti strašně dlouho nenapsala žádný komentář, protože jsem lajdavá :D Ale nebudu obepisovat všecky články, jo? Možná... :) Každopádně tohle kafe bylo děsně fajn a i ta sobota pak a myslím, že i Ruta si to opravdu výjimečně užila ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skoro jako by ses na té mateřské nudila :D Prosímtě, jasně že nepočítám s tím, že mi budeš zpětně obepisovat článečky :D Hlavně překládej a odpočívej a užívej! :) A jo, bylo to úžasný a já ještě jednou moc moc moc moc moc děkuju! :) <3

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!