čtvrtek 13. srpna 2015

Roztomile přeslazená Isla

Stephenie Perkinsová - Isla a šťastné konce

Originální název: Isla and the Happily Ever After
Překlad: Jana Montorio Doležalová
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2014)
Počet stran: 312
Vazba knihy: Pevná bez přebalu
Nakladatelství: CooBoo

Do třetice všeho dobrého
Stejně jako Anna a Lola z předchozích dílů téhle volné trilogie by i Isla (čte se to [Ajla]!) ráda našla konečně ten svůj šťastný konec. Do Joshe je zamilovaná ostatně už od prváku, ale on to neví. A nikdy by se to nejspíš nedozvěděl, kdyby nedošlo k jejich náhodnému setkání v New Yorku a kdyby Isla v tu chvíli zrovna nebyla nadopovaná analgetiky. A pak jsou zpátky ve Francii a... A může jim to fungovat? Hodí se k sobě?

Anna je jen jedna. A po Lole je to tím patrnější. Jak v tomhle světle obstojí zrzavá stydlivka Isla? Zatímco Anna mi připadala romantická a tak akorát sladká, Lola mi k srdci tolik nepřirostla. No a co ta Isla teda?

Zpátky do Paříže
Je těžké nesrovnávat. Stephanie Perkinsová na třetí pokus vsadila na osvědčené kulisy Francie, doplněné o ultraromantickou Barcelonu a střípky z New Yorku. Islu známe už z prvního dílu, i když pravda je, že třeba já jsem ji zaznamenala až na druhý pokus. A hlavně - je zrzavá. Přiznám se, že poslední dobou mám alergii na zrzavé femme fatale. (Zhruba stejně jako na homosexuální kamarády a další otřepané klišé posledních dnů, jsou prostě všude!) A taky se přiznám, že mi to u té Isly vlastně ani nakonec nevadilo. Joshe známe taktéž a... Mně tedy k srdci nepřirostl. Ale k tomu později.

Myslím, že to byla od autorky trefa do černého, zariskovat a zkusit postavit další romantický příběh již ve známém prostředí. Jak vidno, tohle americké lyceum prostě funguje a dodává jejím knížkám něco málo navíc. Možná i proto mi připadá Lola ze série tím nejslabším dílem. Ale ani prostředí Isle tak úplně nepomáhá.

Jednoduchý námět a pak... Co?
Isla je stydlivka, Josh kreslíř. Isla miluje Joshe a Joshovi po rozchodu s Rashmi padne do oka Isla. Dají se dohromady. Jsou happy jak dva grepy. Pak přijde malý zádrhel, ale v podstatě nic nezmění na tom, že takřka od začátku je celý tenhle příběh jen ukapávání roztaveného karamelu. A mně z toho trnuly zuby. To, co mi v Anně přišlo roztomilé, to vzájemné oťukávání, je tu zkrácené téměř na minimum. To, co v Anně bylo romantické, mi tady připadalo strašně moc přeslazené. Možná už jsem vyrostla, ale...

Připadá mi, že Isla i Josh jsou v zásadě hrozně nudné postavy. Isla mi chvílemi lezla na nervy, ale dobrá, to beru, to se mi stává se strašnou spoustou postav. Josh mě neokouzlil. A možná proto mi celá jejich romance přišla až moc. Jasně, je to skvělý návrat k oblíbené sérii a je trochu nostalgie procházet si Paříž s postavami, které znáte, a vzpomínat na ty, které už tamtudy v příběhu neprochází. Možná proto jsem ochotná tu přeslazenost celkem akceptovat.

Ahoj Anno, Lolo a ostatní!
Vlastně jsem spíš zklamaná. Fanoušci Anny a Étienna na konci slintali blahem nebo ronili slzy dojetí. A já? Já jsem rozbitá, protože to, co tam dělali je přesně ta věc, kterou v podobných knížkách upřímně nenávidím. Nebojte se ale nic, rozbitá jsem jen já, vy máte zhruba 99,9% šanci, že se vám to líbit bude.

Nejspíš mi Isla jen nesedla do nálady. Vlastně je to prima čtení, jen bylo na můj vkus až moc sladké od začátku do konce. Ve skutečnosti je ale Isla na druhém místě, mezi Annou a Lolou. Vám se bude líbit víc, věřte mi. Anebo mi nevěřte, tuhle recenzi pěkně zavřete a otevřete si nějaké jiné.

Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzní e-knihy!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!